torsdag 7. august 2008

Peisestuen

Neste ut på vise-frem listen min er peisestuen vår. Peisestuen er et rom jeg sliter med å få slik jeg vil ha det, men synes det er ok nå. Rommet er stort så den ene delen av det brukes som kontor, denne delen viser jeg frem senere. Peisekos-delen viser jeg nå.


Her er den altså. Rommet er litt preget av stilen vi hadde før, en mye strammere, minimalistisk stil. Likevel mykes den opp med masse deilige puter og levende lys slik at den blir mer meg.


Denne stolen har jeg gått fra å elske til å hate. Da stilen min var gjennomgående minimalistisk (ja, utrolig nok var den det for noen år siden....) passet den perfekt inn. Nå derimot gjør den virkelig ikke det. Men stolen kostet en formue (den er ekte) og den er noe av det eneste mannen har krevd å få beholde, så foreløpig står den her. Uansett er den utrolig god å ligge i med en bok mens det knaser i peisen. For å myke den opp litt har den fått seg et par puter.


Det som står på peisen. Masse levende lys, akkurat som jeg liker det.



Det som står på kisten.


Sofaen med kistebordet.


Denne lille smijernskammelen har jeg ennå ikke funnet den perfekte plassen til så den står foreløpig ved peisen.


Helbilde av peisen.


Inne i peisen står en lykt og to små lanterner, koselig å tenne på disse om vi ikke bruker peisen.


Skal prøve å bli flinkere på å komme med innlegg, setter uansett utrolig pris på dere som er innom og leser - og ikke minst tusen takk for mange koselige kommentarer!


God kveld videre alle sammen!

5 kommentarer:

Jorunn sa...

Ja, pynte det kan du Sabi!! Er nok skikkelig koselig når man tenner alle lysene der :0) Du kan jo legge ut stolen på finn.no til en pris som mannen din kan akseptere, får du solgt den er det jo bare bra, hvis ikke, så får du bare holde ut med den en stund til ;0)

by Siv sa...

Så koselig hjem du har :)
Det er rart hvor en skifter stil etterhvert...
Ha en finfin kveld

Daisys home sa...

HEI må bare kommentere for du har en såå fin stil.SÅ mye fine ting,og så har du tydeligvis sansen for å sette sammen og kombinere saker og ting.Blitt en blogg som jeg er innom ofte for å se og hente inspirasjon og ideer.En stoor favorittblogg faktisk.Synest at den stolen såg så behagelig ut,skjønner godt at mannen vil beholde den ja.

Monica sa...

jeg synes peisstuen din var kjempe lekker!

tinemor sa...

Så flott peisestue!
Ser du har sansen for detaljer!
Og det er jo det som skaper helhet og atmosfære sier de lærde.... ;-)
Her må dere kose dere mye tenker jeg.