mandag 16. juni 2008

Lesekrok med marokanske vibber.

Noe av det jeg liker aller best er å lese. Når jeg finner en god bok koser jeg meg skikkelig. Bestemte meg derfor med en gang vi kjøpte huset at jeg skulle lage meg en ordentlige lesekrok.

Jeg lette langt og lenge etter den perfekte stolen. Fant først en jeg syns var ok fra Riviera Maison, og da jeg var på vei for å hente den, dro jeg bare en svipptur innom Milla Boutique. Og der sto den!!! Den perfekte stolen - og akk den hadde puff også!! Stolen er en antikk fra Frankrike som er pusset opp og trukket om i Designers Guild stoff. Jeg falt head over heels for den, og trakk pudten dypt da jeg så prisen. Da jeg tok meg en tur rundt i butikken fant jeg masse mer jeg ville ha der. (Konsollen og stolen i gangen er der ifra.) Siden jeg endte med å kjøpe så mye der tok jeg mot til meg og klinte til og ...... PRUTET og gisp - det fungerte!! Stolen ble 3000 kr billigere og med meg hjem!

Sidebordet med lampen og lampen for den saksskyld er noe jeg falt for og kjøpte 2 mnd før vi flyttet inn. Veldig godt fornøyd med begge deler. Gardinene er Lene Bjerre. Pute-forkjærligheten min synes her også.. Jeg elsker som vist tildligere å handle puter.



Her er altså kroken, mang en god bok har blitt og skal leses her.




Her er de marokanske vibbene, i form av et fantastisk lite bord og matchende lykt.





På bordet har står to hunder fra et av mine absolutte favorittmerker, G&C, de står opp på 2 bøker jeg har arvet etter oldefaren min. Foran ligger to forstørrelsesglass, noe som er siste greia jeg har begynt å samle på.




Nærbilde av hundene. Synes de er skikkelig morsomme.




Dette er det som står på sidebordet. Blir aldri fornøyd med det jeg har på der, men syns ikke dette er så galt. Er spesielt fornøyd med "krukken" med lokket, kjøpt den nettopp i Italia. De hadde den i stor bolle også, men den hadde jeg ikke plass til i kofferten, da de er skikkelig tunge. Ellers samler jeg jo bla på kroner så har fått lurt inn en her og.

6 kommentarer:

tinemor sa...

Åh , sååååååååå lekkert!!!
Jeg liker stilen din så utrolig godt!
skjønner godt det er deilig å sitte her å "sluke" bøker.
Likte den italienske krukken godt, -glad i sånt
Ha en fin uke!

Midnattsola sa...

Har sett gjennom hele bloggen, og må si at du er flink til å finne lekre ting; og pusse opp! Koselig med en lesekrok for en lesehest - denne var kjempefin!

Den gamle stil-de svunne tider...VINTAGE sa...

Oi, du har utrolig mye fint !!! Dere må ha masse penger tenkte jeg, synes du har så mange pene og flotte ting som ser dyre ut ,he,he.
Titter gjerne innom igjen.

Sabi sa...

Tusen takk dere! Kommer snart noen nye innlegg fra meg.

lilleann sa...

Du har det så lekkert at jeg blir helt dårlig...å den flotte stolen....åååhhh...:)VAKKERT!!

God helg :)

Anonym sa...

replica bags gucci resource g1w78i0r59 replica bags us my company w8v47k3b64 replica bags from china replica bags vancouver Visit Your URL u8y74l5p93 louis vuitton replica replica bags lv q6j25t2x80