onsdag 11. juni 2008

Trimrommet som ble til gjesterom.

Da vi flyttet inn i huset vårt var dette rommet et trimrom. Vi hadde ikke spesielt bruk for et trimrom, men hadde desto større bruk for et gjesterom.

Rommet er ganske lite, man får plass til en 1.50 seng og to nattbord i bredden. Det er i tillegg plass til en kommode og stol uten at det blir altfor trangt.

Vi la nytt gulv og malt et par strøk på veggene, så satte vi gang å innrede.

Det jeg liker aller best med gjesterommet er at det ligger i direkte forbindelse med det andre store badet vårt. Det er hyggelig for gjestene som er på besøk at de får sitt eget bad, i tillegg er det egen badstue i forbindelse med badet



Dette rommet er et typisk rom vi prøvde å få billigst mulig. Derfor er det brukt mye Ikea innslag her, og det funker ganske greit. Både gardiner og gardinstenger, nattbord, sengeteppe, de mørkebrune putene og lysestakene er fra Ikea.
De andre putene er fra Skeidar og Bohus.

Lysekronen i taket kjøpte jeg egentlig til min datters rom, men fant en jeg syns var finere så derfor endte denne opp her.



Andre siden av rommet; kommode fra Mollys heaven, stol fra finn.no. og speil fra Homeart. Stolen har forøvrig lenge vært under overveiing om den skal males hvit, men foreløpig er den som den er.



Skammelen foran sengen er en gammel krakk jeg har kjøpt på bruktmarked og pusset opp.
Nattbordene som er fra Ikea, byttet jeg bare knott på, og da ble de mye finere med en gang synes jeg.

Favorittelementet mitt i dette rommet er sidelampen på nattbordet. Den er fra Riviera Maison og var noe jeg virkelig sparte til. Hadde den i stua der vi bodde før, men nå har den fått plass her. Syns det funker fint, selv om jeg nesten syns den er for fin for å stå et sted ikke så mange ser den.



Ha en fortsatt strålende kveld!

8 kommentarer:

Therese sa...

Nå har jeg lest gjennom bloggen din og falt pladask for interiøret. Dette var virkelig lekkert. Måtte le litt da jeg leste om lampene fra Kartell, for jeg ble selv litt overrasket over hvor stor lampene var. Men den stod på "må ha" listen min, så da ble det slik ;)

Takk for titten.

tinemor sa...

Lekkert soverom!
Jeg kommer gjerne å er gjest hos deg!!! ;-)

Hilde's rom sa...

Igjen er jeg helt betatt!!! Rommet er en perle!! Alt var fint, men jeg likte spesielt skammelen foran sengen, en slik en vil jeg også ha:)

Jorunn sa...

Kjempelekkert gjesterom! Skikkelig gjennomført!
Har ikke vært her hos deg før, nå gleder jeg meg til å ta en runde å kikke i bloggen din.
Ønsker deg en finfin dag!!

Thea sa...

For et lekkert hjem du har!! Må jo være en fryd for gjestene dine å besøke deg:) Lampe, puter, skammel og det hele.. superlekkert! Ha en flott dag videre:) Nå skal jeg kose meg videre med bloggen din:) Thea

tinemor sa...

Det ligger en koz utfordring til deg, inne hos meg! ;-)

Sabi sa...

Tusen takk fo alle fine tilbakemeldinger!

stitha sa...

click for info click to find out more go to this site helpful site go now my site