onsdag 4. juni 2008

Litt mer hobby-møbeloppussing

Fortsetter med flere av oppussings-greiene mine. "Bær med meg"... :)

Gammelt spillbord kjøpt gjennom finn.no. Vurderte lenge om det skulle få beholde sin opprinnelige farge, men fant til slutt ut at det var så slitt at det bare var å male det.

Under spillbordet står en gammel pianokrakk, et av mine første oppussings- og omtrekkingsobjekter kjøpt på bruktmarked.




Her kan man se møblene litt nærmere.




Et gammelt bord fra bruktmarked har fått nytt liv som "lysalter" Stakene er fra Sia.




Ved fondveggen i stua står stolen jeg viste i innlegget over sammen med et bord jeg kjøpte av samme selger. Tapeten er fra Nina Campell.




Stol jeg fant billig på finn.no. Brukes som skrivebordstol til mitt nydelig skrivebord jeg fikk i bursdagspresang fra min kjære. Kommer til å vise det ved en senere anledning. Stolen har jeg malt i en hvit maling med en høy glansgrad så den er ganske shiny, har trukket den med lin og et lysere lin kantebånd.
(Her får man vri litt på hodet, fikk ikke til å snu det bildet samme hvor mye jeg prøvde.


8 kommentarer:

tinemor sa...

Det ligger noe til deg inne hos meg! ;-)

tinemor sa...

Du er også blitt utfordret/tagget.......

Miriam sa...

Hei :) så mange fine ting du har pusset opp. Et nydelig hjem du har. Det siste bildet var god inspirasjon for meg. Har planer om makeover av en samme type rokkokostol i sommer. Er litt usikker på om jeg skal prøve med nagler eller kantebånd, men ser du har skrevet tidligere at det var vanskelig med nagler så jeg får se.. Ble iallfall veldig flott den stolen din :) Klems Miriam

Huset i skogen sa...

Det er bare en ting å si: dere har et nydelig hjem!! Hit kommer jeg garantert tilbake:)

irina sa...

Kjempefinblogg du har !!

Vi har ganske lik smak :) Men tar en mer snarveimåte på stolenen.

Men Bourgie lampene ( Kartell ) lampene har jeg også hjemme og på butikken.....og de er finere i blank !!! Helt sant !!!

Alex

krinkelkroken sa...

Så vakker stue du har!!! Nydelige møbler:)

Kommer gjerne innom deg igjen jeg!

lilleann sa...

åhh....jeg har bare 3 ting å si, og det er : LEKKERT, NYDELIG og KJEMPE KOSELIG hjem du har...:)
Blir helt målløs..å de lekkre stolene!! Å DEN fondveggen... *dåne*
kommer snart tilbake!!! :)

:)))

Sabi sa...

Tusen takk for superhyggelige tilbakemeldinger, jenter!!
Jeg setter kjempepris på de pene ordene deres! :)